Best Experiences

wine lover la Oradea alaturi de Asociatia Millesime

Sa vorbesc despre vinuri uneori imi este greu… pentru ca am impresia ca nu pot exprima tot ceea ce gandesc, simt sau ce experiente am avut cu licoara bahica, mai ales ca uneori este foarte greu sa exprim munca si arta din spatele fiecare sticele de vin, a etichetei, a cupajului perfect sau a armoniei vinului cu baricul.

Asa ca mai spun o data ca nu sunt stiutoare, ci doar pasioanata si curioasa in ale acestei arte. Ultima intalnire cu vinul intr-un cadru organizat a fost la inceput de iunie in frumoasa Cetate a Oradei in cadrul Salonului Millesime,

Cum mie imi  place foarte mult sa calatoresc si sa descopar, dar mai ales sa combin mancarea cu plimbarile si vinul, bineinteles- aceasta escapada la Oradea le-a cuprins pe toate si mai mult de cat mi-as fi putut imagina.

Cele doua zile au fost magice, insa nu de ajuns sa pot lua orasul la pas si sa ma opresc la fiecare cladire superba sau restaurant care imi spunea “hai, intra”, am facut insa multe in cele doua zile, dar  trebuie sa revin curand, au prea multe locuri misto care mi-au ramas in minte, au wine baruri cool si restaurante nice, precum Allegria, ReWine, Meatic si altele si toate la doar un zbor distanta care dureaza 40-50 de minute, cu BlueAir.

La Oradea am mancat cea mai buna inghetata, de aloe vera de la Bianco Milano, am ajuns la cina la Meatic ca visam cam de cand a deschis Adi Hadean si cand punea postari pe instagram la care baleam instant, gurmanda de mine.

Dar nu, tot nu m-am “saturat” de Oradea… insa scopul meu principal a fost sa descopar vinuri si experiente senzoriale la unul din cele mai cool targuri de vinuri, Salonul Millesime.

Locatia superba si bine aleasa a dat targului, aerul aparte a venit perfect in completarea vinurilor alese de catre expozanti, o selectie atent aleasa si de catre organizatori.

Un targ ce a avut printre expozanti crame precum Avincis, Alira, Bauer, Jelna, Liliac, Lechburg, Histria, Domeniul Vladoi, Cotnari si altele… cu vinuri de exceptie, cu oameni faini, cu experiente pe masura si cu masterclasuri extrem de interesante.

Am petrecut o zi in Cetate in care singura mea grija a fost sa incerc noutatile momentului, vinurile lui 2017 sau sa merg la masterclasuri si sa mai mananc bun. Dar pe langa vin, mancare, iar vin, povesti, zambete, vin, din nou vin, am participat  si la cel mai interesant masterclass de pana acum, o Degustare verticală Cabernet Sauvignon 2007 – 2016, Prince Stirbey sustinuta de Oliver Bauer si un altul la fel de interesant- Soiul Sangiovese in viziunea Antinori.

Nu o sa va zic acum care au fost cele mai bune vinuri ale targului sau cele mai apreciate, nici care sunt vinurile pe care le-as alege oricand cu ochii inchis, dar o sa va fac niste recomandari asa in anumite directii ca sa aveti ce bea si de unde alege vara asta, ca banuiesc ca e si la voi plina de petreceri, plimbari si seri cu prietenii.
Am descoperit un vin rosu care e genul de vin pe care l-as bea oricand, oriunde, oricum, cu oricine… bine nici chiar asa, adica sa ne intelegem are nevoie sa fie aerisit, de o temperatura optima si musai de omeni faini alaturi- Cabernet Sauvignon 2011 sau 2013 de la Stirbey, o “dementa” de vin, din punctul meu de vedere, doua vinuri catifelate, care au ajuns la maturitatea optima.
Daca ar fi sa cauti un rose pot sa iti recomand:
  • Alira Rose, un vin vinificat in stil provence, genul meu de rose, catifelat, fin, cu un nas discret, dar parfumat, iar culoarea somonie este perfecta.
  • RockRose de la Lechburg cred ca este “rose-ul meu” vara asta, mi se pare extrem de potrivit cu personalitatea si gusturile mele, mi-ar putea insoti multe amintiri
  • Issa La Salina, este o alta varianta care poate sa iti spuna ceva despre un vin rose.

Vinuri fresh si placute care fac casa buna si cu vremea calda, si cu vara si musai cu multi prieteni:

• Gama Young.Liliac are in continuare unul din vinurile cu care am probabil cele mai multe zile de de vara petrecute, eu as alege Young.Liliac Fresh, dar mai sunt si alte doua variante, un rose si un vin alb parfumat-fructat.
  • dar as putea sa beau multe pahare si de Colocviu la Viena, o francusa vinificata dupa metoda traditionala care poate sta foarte bine langa un mic dejun cel putin la fel de delicios saude ce nu poate insoti niste asfintituri in doi.

Vinuri rosii descoperite si cu poveste, dar mai ales apreciate:

Daca ar fi sa mentionez niste crame care ma surprind in ultima vreme sau de la care mi-as dori sa mai degust, sa inteleg si sa descopar vinurile ar fi de precizat Crama Aramic, Crama Jelna, Lechburg si musai importurile de vinuri portugheze de la Premium Drinks.

In alta ordine de idei, sau cu alte cuvinte, experienta la Oradea a fost magica, mi-a ramas gandul la fiecare coltisor de strada superba, la fiecare cladire frumoasa si vreau sa ma intorc curand. Iar daca e sa mergi iti recomand sa te cazezi la Ramada si sa te rasfeti, sa te bucuri de tot ce te inconjoara.

Pentru mine a fost o experienta foarte frumoasa intr-un hotel, si cred ca a fost printre putinele dati in care am calatorit singura si mi-a placut la nebunie, mai vreau, m-am simtit cu adevarat rasfatata in hotel si a fost pentru mine o escapada bine meritata. Mi-am dat seama abia acum ca daca am un pat bun de hotel,o priveliste superba si o cafea buna as putea locui aici o perioada, cam asa m-am simtit si la Ramada Oradea.

Hotelul iti ofera o priveliste deasupra orasului, micul dejun e super gustos, selectia de vinuri iti face serile pline cu povesti, dar punctul maxim este Spa-ul si resturantul The Hub, care iti ofera cele mai gustoase steakuri.

Astfel ca duminica dimineata inainte de decolare a fost doar despre mine, o dimineata dupa un mic dejun, un pahar cu spumat si o cafea, am continuat la Riserva Wine Spa, primul Wine Spa din Romania si probabil singurul, eu nu am mai auzit.

Iti ofera o experienta de neuitat de la podeaua care este din povestea vinului, pana la produse facute din struguri sau vinoterapia.

Asa ca mi se pare ca la Oradea poti sa respiri si sa traiesti cu vin oriunde, de la hotel, pana la restaurant, evenimente, degustari, targuri de vin, wine baruri. Orasul este super asa ca se cere o fuga din nou spre toamna ca sa descopar si mai multe locuri si singura mea problema sa fie unde sa beaua cafeau si ce vin sa beau la cina.

Cat despre Asociatia Millesime, despre ei ca si echipa sau comunitate, pot sa zic ca pot sa fiu usor invidioasa pentru ca la Bucuresti mi se pare ca nu se intampla lucruri atat de frumoase, poate o fi aerul de Ardeal sau oamenii mai linistiti si zambitori? Nu degeaba se zice ca dupa Carpati e alta lume.

Asociatia pentru cultura si civilizatia vinului Millésime a fost infiintata in Oradea, in anul 2010. Menirea asociatiei este educarea consumatorilor, promovarea culturii și civilizatiei vinului și bineinteles promovarea unui consum responsabil. Membrii asociatiei se intalnesc, in medie, de doua ori pe luna pentru a degusta cele mai noi vinuri si pentru a afla povestile ce stau in spatele creatiilor enologice.” Si credeti-ma ca ii urmaresc de fiecare data in online, pentru ca fac niste degustarari atat de reusite si niste evenimente superbe si uneori m-as teleporta ca sa am parte de aceleasi experiente superbe. Si mai recunosc si faptul ca au facut un suuuuuper targ acum, chiar daca a fost prima edtitia a dat clasa multor altor evenimente de profil, si pot sa afirm asta dupa ce am vizat niste targuri, in niste orase… deci “jos palaria”!
“Spune-mi ce vin bei, cat, cum si cand  il bei si iti voi spune cine esti”. Sa ne vedem curand, la un pahar cu vin si povesti.