de povestit, de umblat

Tips and Tricks pentru vacante

Gandul meu e la VACANTA din nou, si sa ne intelegem ultima a fost in decembrie la Viena (de care nu am ajuns inca sa scriu… uooopsiiie). Nu conteaza cat de mare, mica, lunga, scurta, in perimetrul casei sau peste hotare este, VACANTA sa fie. Asa ca asta fiind spuse, visam un pic, ca de inceput de ianuarie, la o vacanta.

Sa ne intelegem de la inceput, vacantele noastre sunt atipice, pt ca nu mergem mereu sa vizitam pietre, muzee, cladiri, muzee si iar muzee, statui si iar muzee. Recunosc, am bifat si noi Vatican, Colosseum sau Schonbrunn, dar e langa asta ne place sa traim experienta locala, sa ne bucuram de mancarea autentica, gustoasa, sa bifam niste cafenele cool sau un loc dragut de luat micul-dejun, cu toate ca si pe asta il fentam de obicei pentru ca stam in Air Bnb-uri si atunci alegem sa mergem intr-o piata mare si sa cumparam legume fresh, fructe, paine proaspata, branzeturi si mezeluri autohtone.

De obicei, ne dorim sa bifam niste piatete frumoase, stradute cool, un wine bar si musai o priveliste de deaspura orasului, dar si o piata locala, as putea spune ca asta e pe lista de TO DO in vacanta sau cand incepem sa facem research. Recunosc, eu dau cu gura si Foodsterescu aplica, deh, eu fac bagajele si el butoneaza, trebuie cumva sa ne impartim sarcinile echitabil.

Dar pana sa ajungem sa ne vedem  urcati in avion, ne facem un plan (va vand acum ceva ponturi) si pentru asta ne folosim de anumite aplicatii sau site-uri pentru a alege cu cine plecam, cazarea, restaurantele, piatetele, “obiectivele” sau alte detalii alea trip-ului in sine.

Pentru Biletele de avion de obicei folosesc asta:

• Calator istet– eu am setat sa imi apara notificare de fiecare data cand posteaza ceva si asa am plecat si la Roma si la Milano, cu niste bilete ieftine, oferte de nerefuzat. Frecventa ofertelor e deasa, in general la Ryanair sunt cele mai bune oferte, dar mai sunt si altele de luat in seama.
  • Trevelator Romania– e un site pe care gasesti niste oferte foarte bune de city break-uri, ideea e sa fii pe faza cand ei posteaza si sa si dai cu banul ca sa prinzi ofertele alea. Stii cum e, Dumnezeu iti da, dar nu iti baga si in traista. Inca nu am ales o oferta din cele prezentate de ei, dar va spun ca sunt mega tentante.

Pentru Cazare alegem Air Bnb, pentru ca ne dorim un loc cozy, simpatic, cat mai in centru ca sa ne fie usor din motive tehnice. Pana acum am facut alegeri bune, iar preturile sunt foarte ok raport calitate/pret/zona.

Experienta cu Airbnb-ul e cu adevarat autentica, de exemplu ultima data la Milano am stat in centru, dar intr-un cartier chinezesc de nu am vazut si eu un italien dragut sau o diva fashion, insa era o cladire veche, in stilul tipic italian, cu curti interioare, lift mic, terasa comuna si un view foarte frumos, urban -asa cum imi place mie.

Si acum vine nebunia cu Unde mergem, ce mancam, ce trebuie sa bem.

De fiecare data ne configuram o harta in Google Maps (pe telefon) unde punem pin-uri la toate locatiile cool de neratat, bine si astea descoperite cu ajutorul unor aplicatii sau site-uri de profil:

• Like a Local Guide– cuprinde recomandari ale localnicilor, ce cred ei ca ar fi cool sa faci in oras, piatete, muzee, market place-uri, parculete, cladiri arhitecturale si restaurante
  • Spotted by Locals– de obicei am descoperit locuri foarte frumoase si cool pe care oamenii le-au recomandat, si dincolo de agitatia turistica, sa traiesti experienta urbana ca un localnic. Cuprinde recomandari de la arta, cultura, la cafenele, concerte, shoop-uri sau un loc dragut de luat o gustare.
  • Visit a City – tot felul de tururi si de atractii de vizitat, dar pare asa mai pe turistic
  • Trip Advisor– te ajuta sa gasesti locuri bune unde sa mananci, insa nu va bazati 100% pe el; nu pot sa zic ca am luat tepe, dar nici ca a fost neaparat mega wow, insa e un punct de referinta cand vezi stickerul lipit la intrare. In afara de asta am vazut ca au si alte optiuni, pentru zboruri sau hoteluri low price.
  • Instagram– ah da, e o sursa foarte buna. Asa am descoperit de exemplu Markterei la Vienna sau Pescetto de la Milano si acum urmaresc I am Amsterdam pentru inspiratia trip-ului urmator.

La bine de stiu sau bune practici, as spune ca de fiecare data ne interesam inca de acasa cum se face transferul aeroport-oras-punct de cazare. Si un lucru care mie mi se pare foarte important este documentarea despre mijloacele de transport in comun (exista de obicei aplicatie de transport urban pentru fiecare oras) – care e costul unui bilet, daca exista abonamente avantajoase pentru 2-3 zile, poate si de un tarif la Uber pentru noptile tarzii si obosite.

In rest ce sa zic, spor la planificat vacantele, macar “imaginare” cum zice prietena mea Raluca.